Emergències

Estem presents al costat dels pobles i comunitats que pateixen emergències.
Actuem abans, durant i després del desastre, conflicte o crisi humanitària, treballant per millorar la capacitat de resposta i aconseguir una ràpida recuperació.

Treball en xarxa

La Confederació de Cáritas Espanyola forma part de la Confederació Caritas Internationalis, formada per 165 organismes nacionals. Ens coordinem per atendre les grans emergències, compartint procediments i eines de treball que tracten d’harmonitzar i facilitar als socis locals seva missió.

Càritas Catalunya dona suport a les campanyes d’emergència de la Confederació de Cáritas Española per tal de sumar esforços en l’ajuda a les víctimes de les emergències.

Informació i anàlisi

La pertinença a una de les majors xarxes de solidaritat del món ens permet accedir a informació contrastada i completa de tots els contextos humanitaris on qualsevol membre de la Confederació Internacional Càritas estigui present.

Accés

La nostra capacitat d’accés a la població afectada per diferents crisis socials o polítiques, conflictes armats i/o desastres naturals, facilita la tasca d’identificació de les necessitats més urgents per a acudir en ajuda de les persones que es troben en pitjor situació.

Impacte

El treball coordinat que la Confederació de Cáritas Española duu a terme amb altres actors humanitaris crea sinergies i millora l’impacte de les nostres actuacions.

Acompanyament

Per reduir el risc de desastres, dissenyar plans de contingència i resposta immediata, així com intervenir en la fase posterior de reconstrucció i rehabilitació és fonamental el treball al costat de la població local.

Mobilització de recursos

Cáritas Española sensibilitza a la societat per obtenir fons i donar suport a les víctimes de diverses emergències.

Treball en xarxa

Informació i anàlisi

Accès

Impacte

Acompanyament

Mobilització de recursos

Emergències actives

Coneix les nostres emergències actives

Apropa’t a la terrible situació que viu el país amb les recents inundacions

DONAR

La inestabilitat política i l’agitació social que viu Veneçuela han agreujat la crisi econòmica i social i han desencadenat una massiva onada migratòria de més de 4 milions de persones, la major en la història d’Amèrica Latina.

DONAR

Els efectes del canvi climàtic i els conflictes bèl·lics redueixen dramàticament l’accés a aliments.

DONAR

Càritas treballa a la Banya d’Àfrica (Etiòpia, Kenya, Somàlia i Sudan del Sud) on es viu una situació d’emergència i inseguretat.
Ajudem a la població que pateix una emergència humanitària crònica.

DONAR

Espanya és un dels països de la Unió Europea més castigats per la pandèmia. Els casos de persones infectades no paren d’augmentar i s’estima que cada quatre dies es duplica el nombre de casos positius.

DONAR

Consulta l’activitat de Càritas en emergències internacionals

Vols col·laborar amb alguna emergència?

Ajuda’ns a ser on més ens necessiten.