Sóc una entitat solidària

El teu compromís es fa fort quan ho comparteixes amb altres.
Sé part de la solució contra la pobresa.

Les empreses i entitats són essencials en la construcció d’un món més just i solidari. Et convidem a formar part de les empreses, fundacions, pimes, institucions religioses i altres institucions públiques i privades que, a través de la seva activitat, milloren les condicions de vida de les persones més desfavorides, promouen un model econòmic més just per a tots i més respectuós amb els recursos naturals.

EMPRESES AMB COR

Empreses amb cor és un projecte que forma part del programa Entitats amb cor. Un programa de relació amb el món econòmic, esportiu, cultural i educatiu que té com a finalitats:

• Sensibilitzar i implicar els agents econòmics, culturals i socials en el desenvolupament del benestar social a través d’una transformació de la societat.
  • Sensibilitzar i integrar les empreses i entitats en els nostres projectes per aconseguir un impacte social transformador.

ENTITATS AMB COR

A més a més de les empreses, altres entitats com ara fundacions, clubs esportius, escoles, institucions culturals… poden canalitzar la seva solidaritat col·laborant amb les accions que Cáritas desenvolupa.

Tens la possibilitat de donar suport a projectes a Catalunya (família, infància, joventut, gent gran, dona, ocupació i economia social, persones sense llar…), de cooperació internacional en països empobrits, o col·laborar per pal·liar els efectes de les emergències que afecten les poblacions més desfavorides.

Si vols col·laborar amb Càritas posa’t en contacte amb nosaltres a través del telèfon 934 126 864 o mitjançant el correu electrònic info@caritascatalunya.cat

Contacta per e-mail

Com poden col·laborar les empreses amb Càritas?

Atenent la situació actual i les possibilitats de les empreses, les col·laboracions d’aquestes poden ser puntuals o periòdiques.

Les empreses poden col·laborar a través del programa Empreses amb Cor amb qualsevol de les deu Càritas diocesanes amb seu a Catalunya o mitjançant Càritas Catalunya.

Per donar resposta a les persones necessitades que atenem hi ha un munt de possibilitats de col·laboració, i moltes no són estrictament econòmiques. En destaquem:

• Les aportacions econòmiques

• L’oferiment de llocs de treball per a persones participants en programes de Càritas

• La difusió de la nostra activitat

• La cessió de materials, serveis, productes o instal·lacions

• El foment de la participació del personal laboral de les empreses o també anomenat voluntariat corporatiu

• L’organització un esdeveniment anual a benefici de Càritas: torneig esportiu, cursa, sopar o concert solidari, exposició o campanya.

• Ser prescriptors amb cor de Càritas

• I moltes més…

Beneficis fiscals

La teva solidaritat té ara més valor econòmic.

La teva solidaritat representa el compromís amb els altres i la satisfacció de contribuir a millorar la vida de moltes persones. A més, la teva generositat ara té més valor.

Els donatius que facis el 2019, desgravaran encara més en l’Impost de societats.

La teva solidaritat té ara més valor econòmic.

35% En donacions en general

“Si feu donació de 1.000€ i heu col·laborat amb la mateixa quantitat durant 3 anys consecutius*, et desgravaríes 400€.”
40% Si has donat més de 3 anys consecutius*

* El concepte de fidelitat implica haver donat a la mateixa entitat durant tres anys consecutius, a més de l’exercici fiscal en curs, imports iguals o creixents any rere any.

Preguntes freqüents

Com sé on va el meu donatiu?

Càritas es compromet a respectar en tot moment la voluntat del donant, i a enviar a l’empresa els corresponents informes.

Recollim entre els nostres valors el bon govern i la transparència, elaborant normes i procediments interns per a la millora de la nostra gestió. Així mateix, ens sotmetem a auditories externes amb caràcter anual

Per què he de facilitar les meves dades a Càritas?

D’una banda, és important que ens faciliti les seves dades perquè pugui accedir al seu dret a desgravar en la declaració de la renda (75% per als primers 150 € donats en el conjunt dels seus donatius com a contribuent i fins a un 35% en funció de la recurrència de les seves donacions).

Per una altra, Càritas és subjecte obligat en matèria de prevenció de blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme tal com estableix la Llei 10/2010 de 28 d’abril. Això implica la necessitat d’identificar formalment a les persones que realitzin donacions per import igual o superior als 100 €.

Quins són els principis ètics que inspiren la col·laboració?

A Càritas busquem la col·laboració amb empreses que vagin més enllà del compliment de criteris mínims de responsabilitat social, que respectin els principis de:

• Transparència
  • Transformació social

• Sostenibilitat

• Respecte amb la dignitat de les persones que participen a Càritas

“IDEARI ÈTIC DE LA RELACIÓ DE CÀRITAS AMB LES EMPRESES”

Quantes empreses col·laboren amb les Càritas diocesanes amb seu a Catalunya?

El 2018, 1.764 empreses grans, petites i mitjanes, ens acompanyar en el nostre compromís diari d’estar al costat de les persones que pateixen les conseqüències de la pobresa i l’exclusió.

Si vols més informació sobre
com pots ajudar,

o tens altres propostes de col·laboració,
trucan’s al 93 412 68 64 o omple el formulari adjunt,
i ens pondremos en contacte amb tu.

Contacte amb nosaltres

Si vols més informació sobre com pots ajudar, o tens altres propostes de col·laboració, trucan’s al 93 412 68 64 o omple el formulari adjunt,  i ens pondremos en contacte amb tu.