T’ajudem

A Càritas sempre estem a prop dels que més ens necessiten.

Dirigeix-te a qualsevol de les nostres Càritas Diocesanes si necessites suport social en qualsevol d’aquests àmbits.

Troba la teva càritas

Help! SOS! Necessito ajuda

Per a cobrir les necessitats bàsiques

Si necessites ajuda en alimentació, roba, calçat, medicaments, pagament de la llum, l’aigua, del gas, la higiene infantil, el menjador escolar, transport, electrodomèstics, productes per a la higiene personal o per a la neteja … podem recolzar-te per superar aquestes necessitats concretes.

No tinc habitatge

Mirem d’ajudar-te perquè tinguis un habitatge digne a través de suport econòmic puntual per al pagament d’una habitació, apartament, pis.

També t’assessorem davant de situacions d’impagament de lloguers i hipoteques, i processos de desnonament, ja que tenim un servei gratuït d’advocats especialitzats.

A més, t’oferim ajuda per a l’adaptació i rehabilitació d’habitatges d’acord a les necessitats de la família (reparació d’humitats, instal·lació de dutxes per a persones dependents, aïllament tèrmic, etc.).

Algunes Càritas diocesanes disposen d’habitatges compartits, centres d’acollida de dia o residencials per a persones sense llar; pisos de lloguer social per a persones soles o famílies.

En alguns municipis comptem amb serveis de dutxa, bugaderia i menjador per a persones sense llar.

Cerco feina

T’orientem i acompanyem en la recerca de feina (elaboració del currículum, preparació d’entrevista de treball, recerca activa d’ofertes laborals, tallers d’informàtica, etc.).

Periòdicament organitzem cursos gratuïts especialitzats en oficis com neteja industrial, cura de persones grans o dependents, consergeria, ajudant de cuina, manipulador d’aliments, reposadors de supermercats, ajudant d’electricista, transport, etc.

Algunes Càritas diocesanes amb empreses d’inserció laboral pròpies.

També les Càritas diocesanes poden donar suport a iniciatives d’autoocupació mitjançant la concessió de microcrèdits solidaris.

Què poden fer per la meva família i per als infants?

Ajudem i protegim a les famílies que es troben en situació de pobresa o que travessen dificultats.

Disposem de centres per a nenes i nens en què els ajudem a fer els deures i tasques escolars.

Organitzem activitats d’oci i de temps lliure com campaments d’estiu i colònies urbanes durant les vacances escolars dels petits.

Algunes Càritas diocesanes disposen de centres residencials per a famílies i nens/es, i serveis d’atenció a domicili per a famílies.

Com ajuden a les persones grans?

A totes les persones grans que atenem els donem tot el nostre afecte i atenció.

Comptem amb residències, centres de dia, espais de relació i tallers, i amb una extensa xarxa de voluntaris per al suport i acompanyament al domicili, per a tasques com visites mèdiques, gestions administratives, anar a comprar, etc.

També organitzem vacances i activitats de temps lliure per a majors.

No sè parlar ni català ni castellà

Acabes d’arribar al nostre país i no coneixes la nostra llengua. Per ajudar-te perquè disposem de cursos de castellà i de català, així com d’alfabetització.

També t’ajudem en l’adquisició d’habilitats personals i relacionals.

Drogodependència

El Centre Català de Solidaritat (CECAS) va sorgir a iniciativa de les Càritas diocesanes catalanes. És una fundació privada que es dedica a l’atenció a persones amb problemes de drogodependència, especialment aquelles que es troben en situació d’exclusió social. S’atén tant a la persona com al seu entorn familiar.

Compten amb centres d’atenció i seguiment, centre de dia, pis de reinserció, comunitats terapèutiques i una llar d’inclusió social.

Recolzament psicològic

Davant de situacions de solitud, desarrelament, violència, crisi psicològica, etc., fem tot el possible per ajudar-te i orientar-te mitjançant professionals especialitzats.

Assessoria jurídica

A Càritas també trobaràs suport en qüestions legals, especialment en temes d’estrangeria, contractes de treball, habitatge, dret penal i civil.

Els nostres experts voluntaris t’orientaran i et oferiran gratuïtament la seva experiència i coneixements.

On pots dirigir-te?

Perquè puguem ajudar-te, t’has de dirigir a la Càritas diocesana més propera a la teva llar. Si no saps quina és la que et correspon, pots trucar al telèfon gratuït 900 701 074 o enviar-nos un correu electrònic a info@caritascatalunya.cat

IMPORTANT!

Abans de dirigir-te a la Càritas diocesana més propera a la teva llar et recomanem que:

• Consultes la seva pàgina web on són més explicades les accions que duen a terme.
  • Trucar per telèfon, perquè puguin orientar-te abans d’anar, facilitar-te l’horari d’atenció, concertar una visita, etc.

Troba el teu Càritas més proper

Resultats (N)

Càritas Diocesana de Barcelona