EMERGENCIA

Càritas amb la Banya d’Àfrica

Ajudem a la població que pateix una emergència humanitària crònica.

Donar

La Banya d’Àfrica és una regió situada a la part oriental d’Àfrica banyada pel Mar Roig i l’Oceà Índic. En aquest territori, amb moltes zones desèrtiques i seques, viuen més de 200 milions de persones que es veuen afectades per una situació crònica d’emergència humanitària i d’inseguretat alimentària a causa de les condicions climàtiques adverses, la recurrència de les crisis econòmiques i els conflictes i violència de determinades zones.

Crisi alimentària

Aquesta situació no és nova i afecta la població de manera recurrent. El 2011 més de 12 milions de persones van patir la pitjor fam en dècades.

Lluny de millorar, la situació s’ha intensificat en els últims mesos, la sequera provoca que al voltant d’11,7 milions de persones pateixin inseguretat alimentària greu i més de 785.000 nens desnutrició severa a Etiòpia, Somàlia, Kenya i Uganda.

Actuació per països

S’espera que aquestes xifres augmentin en els propers mesos com a conseqüència de la sequera que ha destruït els mitjans de subsistència i la capacitat de resiliència de les comunitats.

Sudan del Sud

• El 61% de la població (6,96 milions de persones) pateix inseguretat alimentària.

• 2,1 milions de dones i nens pateixen desnutrició aguda.

• El 75% de la població no té accés als serveis de salut.

• 1,9 milions de persones s’han desplaçat dins del país i 2,3 milions ho han abandonat com a conseqüència del conflicte, la violència i l’absència de mitjans de vida. Després de Síria, Sudan del Sud és el segon país del món amb major nombre de refugiats i d’ells el 80% són dones i nens.

Etiòpia

• Amb més de 109 milions d’habitants és el país que més refugiats africans rep; al seu torn 3.190.000 d’etíops han fugit de les seves llars a altres zones del país davant la inseguretat alimentària i els conflictes interns.

• 8,13 milions de persones requereixen d’ajuda humanitària i hi ha 5.910.000 que necessiten assistència nutricional.

• 860.000 de persones tenen un accés molt limitat a aigua segura.

Kenya

• En els últims 15 anys, Kenya ha registrat 7 sequeres.

• Més de 2 milions de persones pateixen inseguretat alimentària severa, sobretot a les zones nord i est. D’ells unes 500.000 estan en situació d’emergència.

• El 30% dels menors de 5 anys pateix desnutrició aguda.

• Com a conseqüència de l’última sequera, més de 370.000 nens van necessitar tractament per a la desnutrició.

La nostra actuació

Treballem per enfortir la capacitat de les famílies per fer front a aquesta crisi crònica d’inseguretat alimentària, identificar i preparar-la per als períodes de recrudescència, mitigar-ne els impactes i recuperar com més aviat els mitjans de vida afectats. Tot això en contextos de conflicte i violència que es veuen aguditzats per la manca de recursos naturals.

Sudan del Sud

Juntament amb unes altres 10 Càritas estem donant suport a la estratègia de seguretat alimentària de Càritas Sudan del Sud:

• Assistència alimentària per 11.303 llars vulnerables.

• Lliurament de kits domèstics a 2.657 llars.

• Suport per enfortir els mitjans de vida de 8.128 famílies (eines, llavors, entre altres).

• Acompanyament a les comunitats en els processos de reconciliació i construcció de pau després del conflicte i davant la manca de recursos

La capil·laritat i legitimitat de l’Església, fa possible l’accés dels agents de Càritas a zones militaritzades i restringides per a altres actors on milers de persones necessiten ajuda humanitària urgent.

Etiòpia

• A la regió d’Oromia, juntament amb l’Agència Espanyola de Cooperació al Desenvolupament, treballem per garantir el dret a l’alimentació de més de 78.00 persones a través d’un innovador sistema de cooperatives, la millora nutricional de les llars i la gestió sostenible dels recursos naturals.

• Acompanyem més de 150 cooperatives i associacions de crèdit i les oficines governamentals responsables.

• En Tigray, una de les zones amb major nombre de refugiats i desplaçats, acompanyem a 2.2775 famílies per millorar la seva seguretat alimentària i els seus mitjans de vida a través de l’enfortiment de les seves activitats agrícoles, l’accés a aigua segura i la millora nutricional.

Kenya

Treballem en Wajir, Isiolo, Mararlal i Marsabit.

• Acompanyament a 15.000 persones per millorar la seva seguretat alimentària a través de l’enfortiment de les seves activitats agrícoles i els mercats locals.
  • Lliurament de llavors, útils agrícoles i formacions per millorar la producció en situacions de sequera.

• Instal·lació de sistema d’irrigació per a 1.000 famílies d’agricultors.
  • Formació en gestió de risc de desastres i establiment d’un sistema d’alerta primerenca per mitigar els efectes del canvi climàtic.

Necessitem la teva ajuda urgent, dona ara:

Recolza a la població amb aliments