EMERGENCIA

Càritas amb la crisi alimentària del Sahel

Els efectes del canvi climàtic i els conflictes bèl·lics redueixen dramàticament l'accés a aliments.

Donar

Crisi alimentària

L’increment de la violència ha provocat una crisi humanitària sense precedents a la regió de Liptako Gourma (zona fronterera entre Mali, Burkina Faso i Níger).

L’augment dels atacs perpetrats per grups armats no estatals ha multiplicat per 5 el nombre de persones desplaçades internes en els últims 12 mesos.

Aquesta crisi afecta especialment les persones més vulnerables, amb una economia camperola de subsistència, que han hagut d’abandonar els seus camps i ramats per ser acollides principalment en llars i comunitats veïnes. Aquesta crisi està augmentant les persones necessitades d’ajuda humanitària, principalment alimentària i nutricional, a causa de l’abandonament dels camps, les dificultats per traslladar els ramats per zones insegures i la inestabilitat dels mercats.

Més de 3.000 centres escolars i 100 centres de salut es troben tancats després dels atacs i les amenaces sofertes, reduint dràsticament els serveis bàsics dels que es disposava a la zona.

Els estats i les agències multilaterals han llançat plans de resposta, però són insuficients. De vegades ni tan sols l’accés a les persones necessitades està garantit. Es preveu que més de 10 milions de persones estaran en situació d’inseguretat alimentària entre els mesos de juny i agost 2019 a Sahel.

L’emergència en xifres

• 000 persones desplaçades internes i refugiades

• 60 centres escolars tancats

La nostra actuació

L’objectiu és assistir a les famílies desplaçades internes de la regió a través de programes de distribució d’aliments i de transferència d’efectiu allà on els mercats funcionin adequadament per assegurar la seva seguretat alimentària i mantenir els mitjans de vida de les comunitats d’acollida.

Burkina Faso

• Suport a 740 famílies desplaçades internes a les diòcesis de Dori i Ouahigouya. Pressupost total: 252.913, 59 euros (186.246,59 euros aportats per Cáritas Española).

• Suport a 2.000 famílies desplaçades a les diòcesis de Dédougou, Dori, Fada N’Gourma, Kaya, Nouna et Ouahigouya. Pressupost total: 1.027.485 euros, d’ells 69.170,37 aportats per Càritas Espanyola.

Mali

• Suport multisectorial a les persones desplaçades internes a les regions de Koulikoro, Sikasso, Ségou, Mopti i el Districte de Bamako. Pressupost total: 1.685.875 euros.

Níger

• Suport a la recuperació de les llars víctimes de la inseguretat alimentària i els conflictes armats a les regions de Diffa, Tahoua i Tillabéry. Pressupost total: 645.986,00 euros (80.000,00 euros aportats per Cáritas Española).

Necessitem la teva ajuda urgent, dona ara:

Recolza les persones que pateixen la crisi alimentària.