Noticia13/12/2019

La Fundació Formació i Treball arriba a un màxim històric de recollida tèxtil

La Fundació Formació i Treball augmenta en un 63% el volum del tèxtil recollit, durant el primer semestre de 2019, a la planta de Sant Esteve Sesrovires.

6.500.000 quilos en 6 mesos.

La línia tèxtil es canalitza mitjançant més de 920 contenidors propis vinculats al projecte Moda-Re de Càritas, així com Roba Amiga, que l’any passat van aportar 11.000 tones de roba a la planta de tractament, la més gran del Sud d’Europa.

Des de la Fundació es vol potenciar aquestes iniciatives sobretot en l’època de l’any en la qual toca fer “canvi d’armari” per poder sensibilitzar i instaurar uns hàbits mediambientals sostenibles tant a curt com a llarg termini a la població. En el que portem de 2019 s’han recollit uns 14.000 quilos de roba en campanyes solidàries. Segons dades de l’informe presentat aquest any per l’European Sustainable Business Federation el 73% dels materials utilitzats per a la roba envien a abocadors o incineren i actualment, menys de 39,1% del material utilitzat per produir roba és reciclat.

L’objectiu de la Fundació Formació i Treball és donar-li la volta a aquestes dades, reutilitzant la roba alhora que generen oportunitats laborals per a persones que es troben en una situació de vulnerabilitat. En aquest sentit aquesta Fundació vol conscienciar a la població de la importància de donar roba i no llençar-la. I manifesta que un petit gest pot donar molt, pot significar l’oportunitat de trobar una feina per a una família, fer una formació professionalitzadora o fins i tot iniciar un procés de regularització.