Noticia26/04/2021

Obertura a Igualada d’una botiga de Càritas «Moda Re»

Es basa en la reutilització i el reciclatge de roba i complements en desús

Divendres 10 d’abril es va obrir a Igualada una nova botiga de moda,:«Moda Re», que posa a la venda tot tipus de roba per a una gran varietat de públics: moda masculina i femenina, infantil, complements (sabates i marroquineria) i roba de la llar (principalment estovalles i tovallons i jocs de llit).

Es tracta d’una aposta per la moda sostenible, ja que es basa en la reutilització i el reciclatge de roba i complements en desús, responent així a la creixent demanda de sostenibilitat en el món de la moda per part dels consumidors. «Moda Re» s’adreça a qualsevol persona, sigui quin sigui el seu nivell adquisitiu, que vulgui fer una compra socialment i mediambientalment responsable i, alhora, poder accedir a una àmplia varietat de roba i complements de moda a preus raonables. El projecte de la nova botiga s’emmarca en l’economia social i circular.

Està gestionada per l’empresa d’inserció social Treball Digne de Càritas diocesana de Vic i té el suport de la fundació Formació i Treball, vinculada a Càritas Barcelona, ambdues dedicades a formar i inserir laboralment persones en risc d’exclusió. Es tracta, doncs, d’una botiga solidària, ja que tots els beneficis s’inverteixen en la creació de llocs de treball, tant a la mateixa botiga com a la planta de triatge de la roba, situada a Sant Esteve Sesrovires.