Noticia20/07/2021

Mn. Carles Sanmartín s’acomiada com a delegat de Pastoral Caritativa i Social i de Càritas Diocesana de Lleida

El dijous dia 15 de juliol es van fer públic els darrers nomenaments de la diòcesi de Lleida, entre els quals es troba el de Joan Carles Nicuesa, com a nou delegat de Pastoral Caritativa i Social i de Càritas Diocesana. Relleva en el càrrec a Mn. Carles Sanmartin, que l’exercia des del mes de juliol de l’any 2009.

En un escrit Carles Sanmartin ha expressat que considera que aquests dotze anys han estat un temps intens, ric, apassionant, complex i evangèlic, que durant aquest camí ha après molt de Càritas Diocesana de Lleida, de l’Equip Permanent, dels membres del Consell Diocesà de Càritas, dels qui són treballadors i treballadores, persones contractades que cada dia estan als seus llocs de treball mirant de fer el millor possible el servei de les persones a les quals serveixen, de les persones voluntàries de les Càritas Parroquials, que miren d’estimar les persones en situació de vulnerabilitat que acollen en les parròquies. També afirma que ha estat molt enriquidora la tasca de coordinació amb les 10 Càritas Diocesanes amb seu a Catalunya. Valora amb estima la relació amb Cáritas Española, que està al servei de les Càritas Diocesanes, i recorda les Assemblees anuals de Cáritas Española en les quals ha participat.

Així mateix, Carles Sanmartin valora molt positivament el camí recorregut amb els companys i companyes de les entitats que formen la Xarxa Sociocaritativa de la diòcesi de Lleida i es mostra convençut que continuarà tenint amb Joan Carles Nicuesa, a una persona propera, amb sensibilitat social, que creu en el treball en equip i en la comunió eclesial, que impulsarà aquesta realitat diocesana.

Finalment, Sanmartin es posa a disposició del nou delegat en el que sigui necessari, comunica que la seva vinculació amb Càritas ara serà des de la Càritas parroquial de la Unitat Parroquial Pilar-Magdalena de la qual n’és rector, agraeix a Déu aquesta etapa que li ha donat de viure com a delegat, i es confio a Ell i també agraeix al bisbe Salvador que durant aquests anys hagi dipositat la seva confiança en ell, i que ara la dipositi en el nou delegat Joan Carles Nicuesa.