Noticia04/05/2020

La Sagrada Família s’il·luminarà de vermell en favor de Càritas

• Aquest vespre a les 21h, la basílica de la Sagrada Família es tenyirà de vermell per sumar-se a la campanya #Càritasx3

• La campanya, iniciada fa dues setmanes per les deu Càritas amb seu a Catalunya, vol donar resposta a les persones que han patit les conseqüències econòmiques i socials de la COVID-19

• L’acció s’emmarca en el Giving Tuesday Now, una iniciativa a nivell mundial que pretén dedicar un dia a la generositat i a les donacions com a resposta a l’emergència social

La Basílica de la Sagrada família i les deu Càritas amb seu a Catalunya han decidit sumar esforços en favor de les persones més vulnerables. Aquest vespre, de les 21h fins a les 00h, la façana del naixement de la Sagrada Família s’il·luminarà de vermell, com a mostra de suport per la tasca que Càritas està duent a terme en aquests moments d’emergència social.

Les peticions d’ajuda que Càritas ha rebut d’ençà que va decretar-se l’estat d’alarma s’han multiplicat x3, i lluny de mitigar-se, aquestes demandes van a l’alça. En aquest context, Càritas demanda que els donatius que rep l’entitat puguin multiplicar-se x3, per donar resposta a les nombroses peticions d’ajuda que l’entitat rep diàriament. Francesc Roig, president de Càritas Catalunya ha afirmat que “el vermell que il·luminarà la Sagrada Família no només simbolitzarà el color de Càritas, sinó que també serà sinònim d’amor, caritat i esperança, essència de la tasca de l’entitat en favor dels qui menys tenen”.

Roig també ha comentat que “aquesta acció és un agraïment a tota la feina de professionals, voluntaris i col·laboradors de Càritas, però també reafirma la idea que som Església, i que la nostra raó de ser és acompanyar als qui ara ho estan passant més malament”.

#GIVINGTUESDAYNOW

Demà se celebrarà el #GivingTuesdayNow, una iniciativa que neix com a resposta a l’emergència sanitària i social. El seu objectiu és agrair la generositat de la ciutadania, que està donant suport a fundacions, entitats de salut, socials, culturals o de l’àmbit educatiu. En definitiva, agrair i promoure la participació ciutadana.

Per aquest motiu, Càritas i la Sagrada Família animen als veïns i veïnes que visquin al voltant de la Basílica a compartir per xarxes les imatges de la façana utilitzant l’etiqueta #CàritasNoPara i #GivingTuesdayNow.