Noticia16/11/2020

Càritas dedica una setmana als drets de les persones sense llar

La setmana tindrà lloc entre el 19 i el 25 de novembre, mantindrà el lema general de les últimes edicions: “Ningú sense llar”

Càritas Diocesana de Girona, el Centre d’Acollida i Serveis Socials “La Sopa” i l’associació Traçant Camins, organitzen una setmana d’activitats en el marc de la consolidada Campanya de Persones Sense Llar. Enguany, la setmana tindrà lloc entre el 19 i el 25 de novembre, mantindrà el lema general de les últimes edicions: “Ningú sense llar” i comptarà amb dos padrins molt especials: Josep Roca (sommelier del Celler de Can Roca) i Marta Xargay (ex jugadora de l’Uni Girona) que donaran visibilitat a les accions de Càritas Diocesana de Girona destinades a lluitar contra l’exclusió social i la Defensa dels Drets de les persones vulnerables.

Les activitats principals programades són la lectura i entrega d’un manifest de manera paral·lela a diversos pobles i ciutats de la diòcesi i la presentació del vídeo “Batecs de carrer”, que ha realitzat l’equip de la Càritas Jove i que recull el testimoni personal de diverses persones que han viscut situacions de sensellarisme i que reflexionen sobre els motius i les conseqüències d’aquestes circumstàncies.

La Campanya Persones Sense Llar reivindica el Dret a l’Habitatge Digne i posa el focus en les persones que no tenen llar en un context d’emergència econòmica i social com l’actual, que desemboca en una crisi encara més profunda d’habitatge i allotjament. L’objectiu principal és reclamar l’atenció de la societat com a col·lectivitat responsable de construir i teixir un model social sostenible i inclusiu per a tota la població.