Nota de prensa10/02/2020

ToGetArt Creations presenta Living the Requiem, un concert solidari

Concert solidaria a benefici de Càritas Catalunya, el proper dissabte, 15 de febrer, a les 19 h, al Teatre La Passió d’Esparreguera

L’OBRA: LIVING THE REQUIEM

ToGetArt Creations crea un ambiciós projecte d’arts escèniques performatives inspirat en l’obra coral Requiem for the Living del compositor nord-americà Dan Forrest, estrenada l’any 2013, que busca provocar un moviment interior per cercar una resposta.

L’obra de Forrest està composada sobre un text litúrgic, una missa de rèquiem (una missa de difunts), però amb una característica molt especial que es desmarca de les misses de rèquiem tradicionals: és un rèquiem per la vida i no per la mort. Forrest proposa una narrativa pròpia apropant l’obra a un àmbit més terrenal i qüestionant aquests dos conceptes.
La creació Living the Requiem aglutina, al llarg de 90 minuts, nombroses disciplines artístiques sobre l’escenari: música coral (amb més de 70 veus), música instrumental, dramatúrgia, cant líric… com a eines per facilitar la recerca interior segons la sensibilitat de cada espectador.
En la primera part podrem conèixer al Carles, un home qualsevol amb un somni molt peculiar: anar al seu propi funeral en vida. Les intervencions dels diferents personatges ens aproparan al món creat per Dan Forrest.
Una creació de Daniel Mendikoa amb text original.

La música: Requiem for the living

Requiem for the Living és una obra per a cor, orquestra i solistes amb una estructura i un sentit narratiu molt especials.
Un Rèquiem, en la seva essència, és una missa catòlica en honor a la mort; una pregària per al descans, tradicionalment per als difunts. El seu nom prové de la Introit o introducció de les Misses Llatines, les quals comencen amb “Requiem aeternam dona eis, Domine, et lux perpetua luceat eis” (Dóna’ls el descans etern, Senyor, i que brilli per a ells la llum perpètua).
Dan Forrest, en canvi, presenta amb aquesta obra un Rèquiem per a la vida. Per això, l’estructura de la mateixa és molt particular. Les Misses de Rèquiem tradicionals contenen parts que no apareixen en el Requiem for the Living.
Per exemple el Dies Irae, el Pie Jesu, el Libera Me i el In Paradisum, que fan referència al que hi ha després de la vida i al judici diví, no hi són. En el seu lloc, Forrest proposa una narrativa pròpia, afegint el seu propi segon moviment: el Vanitas Vanitatum (Vanitat de vanitats), apropant l’obra a un àmbit més terrenal i qüestionant als propis conceptes de vida i mort.
Precisament en aquest punt rau l’originalitat del seu Requiem for the Living, en una narrativa que escapa del tradicionalisme sobre la pròpia lluita contra el dolor i la tristesa. Qüestiona el concepte de “final”.

Si voleu més informació, la podeu consultar fent click en el següent document PDF.

Concert solidaria a benefici de Càritas Catalunya.

Dissabte, 15 de febrer, a les 19 h, al Teatre La Passió d’Esparreguera.