Campaña

Beques menjador i atenció educativa essencial

Cava solidari en favor dels infants vulnerables

• La Confraria del Cava Sant Sadurní i Càritas Catalunya col·laboren un any més per ajudar als infants vulnerables que Càritas acompanya al conjunt de Catalunya.
  • Sis establiments comercials posaran a la venda més de 6.000 ampolles de cava solidari. Dos euros de la venda de cada ampolla aniran destinats a projectes per a infants i joves de Càritas, i la Fundació ”la Caixa” hi afegirà la mateixa quantitat obtinguda.
  • 1 de cada 4 persones ateses per Càritas a Catalunya (52.000 persones) durant el 2019 són menors de 18 anys, i en la meitat de les llars ateses hi viuen infants

La Confraria del Cava ha posat a la venda el cava solidari: Cava amb Cor. Més de 6.000 ampolles d’aquest cava estaran presents en els següents establiments comercials fins a esgotar existències: El Corte Inglés, BonÀrea, Caprabo, Keisky Supermercats, Valvi Supermercats i Vins Aviñó.

Cada ampolla tindrà un PVP de 7,90 €, dels quals 2 € aniran destinats a cobrir beques menjador i atenció educativa dels infants i joves atesos per les deu Càritas diocesanes de Catalunya. A més, la Fundació ”la Caixa” igualarà els guanys obtinguts per la venda del Cava amb Cor.

Aquesta campanya solidària compta amb la participació de 17 marques de caves catalans*. Cada celler elaborarà el seu cava brut reserva, però l’etiquetatge serà comú, destacant que totes les empreses col·laboren en aquesta acció solidària.

Per a qui no pugui desplaçar-se als punts de venda, també hi ha l’opció de fer un donatiu per a aquesta campanya específica a través de la web www.confrariacava.com

Una col·laboració que ja ve de lluny

Aquesta no és la primera vegada que la Confraria del Cava col·labora amb Càritas, sinó que ho porta fent des de l’any 2012. D’ençà d’aquesta data, la Confraria del Cava organitza un sopar anual en favor de Càritas, però enguany no s’ha pogut celebrar a causa de la situació generada per la COVID-19. “La COVID-19 no ha de ser un impediment per ser solidaris, sinó que ens ha d’impulsar a col·laborar amb entitats que són a primera línia, fent front als estralls socials i econòmics de la pandèmia”, ha destacat Eduard Sanfeliu Giró, president de la Confraria.

En aquesta mateixa línia, Francesc Roig, president de Càritas Catalunya, ha volgut agrair un any més el suport de la Confraria del Cava Sant Sadurní, destacant que des del mes de maig, les deu Càritas amb seu a Catalunya han atès a més de 103.000 persones en els programes de primera resposta a la COVID-19, un 63% més que al febrer. “Sense el suport de les 1.269 Empreses amb Cor, molta de la feina que duem a terme no seria possible. Col·laboracions com les de la Confraria del Cava són imprescindibles per continuar estant a només dos metres dels qui més ho necessiten”, ha destacat el president de Càritas Catalunya.

Tant la Confraria del Cava Sant Sadurnçi com Càritas Catalunya confien en la solidaritat de la ciutadania per vendre totes les ampolles, esperant ampliar-ne l’estoc i destinar així més recursos als infants que ho necessiten.