08/06/2023

Som oportunitat. Som esperança.

Déu vos guard

Quan s’acosta la festivitat de Corpus (aquest any la celebrem el dijous 8 de juny o el diumenge dia 11) em torno a dirigir a vosaltres per agrair-vos la tasca que esteu fent i convidar-vos a treballar la “campanya” que aquest any se’ns proposa.

Pels equips de Càritas, la campanya de Corpus és un moment que ens crida a reflexionar sobre el què fem i el per què ho fem, a parlar-ne en el consell parroquial i/o amb altres grups, a l’hora de l’homilia o al final de la missa, amb algun acte obert a tot el poble o barri,… Fem-ho a cada lloc tenint en compte la realitat i les possibilitats que hi veiem.

És veritat que la Campanya de Corpus també pretén recollir diners, necessaris per la tasca que fem a Càritas, i per això hi ha la col·lecta. Però no oblidem que el més important és el que dóna sentit al ser de Càritas, aquest any expressat amb el lema “Tu hi tens molt a veure. Som oportunitat. Som esperança”.

Pensem aquest lema i, si ens és útil, utilitzem el material amb les orientacions per la campanya d’aquest any del qual en reprodueixo el començament.

“Enmig d’una realitat complexa i dolorosa en què acompanyem aquells que més pateixen, els que necessiten recuperar drets i restaurar la seva vida, estem cridats a comunicar esperança des de l’amor cristià que dona sentit a la nostra missió, per tal que totes les persones vegin que la força de l’amor és el que tot ho canvia i tot ho transforma.

Des d’aquest amor que és do de Déu per a tota la Humanitat i amb el lema “TU HI TENS MOLT A VEURE. SOM OPORTUNITAT. SOM ESPERANÇA”, celebrem enguany el Dia de la Caritat…”

Que, des del nostre compromís i el nostre treball, tots els qui formem la Càritas Diocesana: equips parroquials, interparroquials, arxiprestals i diocesans; participants, voluntaris, personal, col·laboradors,… puguem veure com s’encén la il·lusió en els ulls apagats de qui un dia es va oblidar de somiar i creure, i sapiguem ajuntar els nostres braços amb els dels que, ocults, però infatigables, construeixen miracles d’amor, de pau, de futur.