Noticia17/01/2023

S’inaugura la botiga de Moda Re- de Càritas Urgell a Guissona

El grup Grapats, l’empresa d’Inserció de Càritas d’Urgell que inclou un Centre Especial de Treball (CET) i l’empresa d’inserció laboral Nougrapats, va inaugurar el dijous 12 de gener una nova botiga de Moda Re-, amb el doble objectiu de promoure l’economia circular a partir del reciclatge del tèxtil i de generar llocs de treball d’inserció per a persones amb risc d’exclusió social.

L’Arquebisbe d’Urgell i president de Càritas Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, en va fer la benedicció, el dijous al migdia, de la nova botiga de Moda Re- a Guissona. És la quarta botiga d’aquestes característiques que el grup Grapats obre a la província i està situada al carrer Ametllers núm. 3 del municipi de la Segarra, en un indret cèntric i amb bona accessibilitat.

L’acte d’inauguració i benedicció es va dur a terme amb l’assistència del president de Càritas España, Manuel Bretón, el President de Càritas Catalunya, el president de Moda-re, el Director-Voluntari de Càritas Urgell, el Delegat episcopal de Càritas Urgell, el rector de la parròquia de Guissona, l’Alcalde de la població de Guissona i d’altres autoritats locals i dues diputades de la Diputació de Lleida.

El Director de Càritas Urgell, Sr. Josep Casanova, va posar en relleu, en l’inici de l’acte, l’esforç de Càritas a l’hora de posar en marxa aquest tipus de projectes a causa de la cojuntura social, destacant que el més important és que “tenen vocació de comunitat i estan oberts a tothom: a consumidors responsables, a voluntaris i a institucions”. També van parlar l’Alcalde de Guissona, Il.lm Sr. Jaume Ars, la Diputada Il.lm. Sra. Mercè Carulla i els Presidents de Moda Re- Sr. Albert Alberich i de Càritas Española, Sr. Manuel Bretón.

Finalment va cloure l’acte d’inauguració el parlament de Mons. Joan-Enric Vives, Arquebisbe d’Urgell i President de Càritas Urgell, que va felicitar el poble de Guissona a través del seu Alcalde, present a l’acte, per la seva capacitat acollidora, que va permetre donar aixopluc a moltes famílies ucraïneses que es van refugiar a Guissona fugint de la guerra. Mons. Vives en el seu parlament va destacar com enguany s’han complert els 75 anys de Càritas, tot i que la caritat en l’Església és des del seu origen. “75 d’anys d’amor als altres”, com el Papa els va recordar en el discurs que els va adreçar, treballant per la caritat, la solidaritat, la dignitat i la transformació de la societat. L’Arquebisbe també va destacar com la població de Guissona és una població amb més de 50% de emigrants, la població amb més estrangers de tot Catalunya, de moltes comunitats, i com això és un signe de la bona acollida que tots els habitants han sabut donar a les persones nouvingudes.

A continuació va tenir lloc l’acte de benedicció de les noves instal·lacions de la botiga a càrrec del Sr. Arquebisbe.

La nova instal.lació es tracta d’un establiment que disposa de 130 metres quadrats d’exposició on es pot trobar roba per a totes les edats, complements de moda, calçat i parament de la llar, però també articles de decoració i joguines, estris de cuina o complements esportius. Les botigues Moda Re- tenen com a objectiu: promoure l’economia circular a partir del reciclatge del tèxtil, generar llocs de treball d’inserció per persones amb risc d’exclusió social, fomentar el consum responsable i el respecte al medi ambient. Es tracta d’un projecte liderat per Càritas Espanyola que aposta per transformar el model de reciclatge de roba per un una gestió d’economia circular, solidària i sostenible basada en criteris ètics i capaços de generar ocupació d’inserció a persones amb situació d’exclusió social. És aquest el motiu del seu nom ‘Moda Re, que cerca valorar la importància de re-ciclar, re-utilitzar, re-construir, re-ocupar i re-iniciar biografies de persones en situació de risc d’exclusió.

En aquest sentit la finalitat és doble. Per una banda, l’acollida i formació de persones per posteriorment poder inserir-les a empreses ordinàries del territori, i, per altra banda, la viabilitat econòmica del projecte laboral.