Noticia08/10/2019

L’inici del curs és el naixement d’un nou brot d’esperança

(Càritas Diocesana de Terrassa, 2 d’octubre de 2019)

El curs d’auxiliar de magatzem que Càritas Diocesana de Terrassa ofereix als participants aquest trimestre, ha començat amb una quinzena d’alumnes.

La formació que finalitza a finals de novembre es realitza gràcies a la col·laboració d’inditex i està dins el programa laboral de Càritas. Les persones que s’adhereixen al programa realitzen un itinerari en el qual se les acompanya en tot un conjunt de formacions per tal d’adquirir, enfortir i recuperar habilitats i coneixements, tan personals com d’una professió específica.

En el curs d’auxiliar de magatzem els participants aprenen a preparar i gestionar comandes i realitzar operacions lligades al càrrec d’auxiliar de magatzem, com és el carnet de carretiller i la manipulació d’aliments, entre altres. També se’ls dona coneixements de riscos laborals.

Abans de finalitzar el curs, però, realitzen pràctiques professionals no laborals en empreses sensibilitzades amb ajudar les persones més vulnerables de la societat, i que col·laboren amb Càritas oferint places per a la realització de les pràctiques. Gràcies a aquestes empreses, els participants de Càritas poden finalitzar la seva formació, completant la part teòrica amb la part pràctica.

Aquesta és una forma en què les empreses poden col·laborar amb Càritas però hi ha altres maneres, com per exemple oferir llocs de treball per a persones d’inserció. El fet de contractar a persones que han realitzat un procés d’inserció fa que tinguin una segona oportunitat per seguir endavant.