Noticia20/07/2021

La Taula demana al conseller Giró un pressupost social i millores en el finançament del tercer sector

Per abordar els greus efectes socioeconòmics de la crisi derivada de la Covid-19

Una delegació de la junta directiva de la Taula del Tercer Sector Social de Catalunya es va reunir la setmana passada amb el conseller d’Economia, Jaume Giró, per abordar els greus efectes socioeconòmics de la crisi derivada de la Covid-19, just el dia en el qual es van publicar les noves dades de pobresa a Catalunya que mostren una fotografia desoladora. La Taula va insistir al conseller que és imprescindible impulsar polítiques destinades a pal·liar l’impacte de la pandèmia i sobretot augmentar els recursos adreçats a aquestes mesures i accions específiques per assolir l’objectiu prioritari de no deixar ningú enrere a través d’uns pressupostos 2022 que s’ha reclamat que siguin “socials”

També li van demanar que les entitats socials no perdin l’oportunitat de poder accedir als fons Next Generation i a altres recursos de la Unió Europea per oferir una millor resposta a les persones a qui la crisi social més ha colpejat, a més de millores en el sistema de finançament del tercer sector, que ha de fer front a l’augment de les peticions d’ajuda i suport causades per la Covid-19, i de reforçar la contractació pública reservada.

En clau interna, la Taula del Tercer Sector li va plantejar que cal desenvolupar les mesures econòmiques recollides en la proposta del 4t Pla de Suport al Tercer Sector Social i va fer èmfasi en la necessitat d’aprovar la Llei del Tercer Sector Social durant aquesta legislatura per reconèixer la feina essencial de les entitats socials i per aconseguir una estabilitat financera indispensable per poder continuar treballant i atenent les persones en situació vulnerable.