Noticia04/02/2025

Gran èxit del concert solidari per a les víctimes de la DANA a València

Més de 500 persones assistiren al concert solidari per a les víctimes de la DANA a València celebrat a la Catedral de Tortosa el passat divendres 31 de gener.

Prèviament a l’inici del concert, el deán de la Catedral Mn. Víctor Cardona, adreçà unes paraules als assistents exposant el sentit i l’objectiu de l’organització d’aquest concert.

L’Arquebisbe de València, Mons. Enrique Benavent en la seva intervenció manifestà que la celebració d’aquest concert significa molt i que li havia arribat al cor. Mons. Benavent, visiblement emocionat, destacà que “aquest acte té un significat molt especial, és un gest d’una família amb un membre de la família”; i que amb la celebració del mateix, es posava de manifest que els dos bisbats estan units i agraí aquest “gest de germanor i solidaritat cristiana i espiritual”.
L’Arquebisbe de València demanà que no oblidem a tantes i tantes persones que estan patint, “darrera de cada història hi ha un drama”. Finalment agraí al Bisbat de Tortosa, al Capítol de la Catedral i a Càritas Diocesana de Tortosa que hagin pogut fer realitat la celebració d’aquest concert.

Per la seva banda, el Bisbe de Tortosa Mons, Sergi Gordo manifestà que aquest concert responia a la necessitat de mostrar la solidaritat amb les víctimes de la DANA a València, alhora que posava de manifest l’estreta vinculació de la diòcesi tortosina amb l’arxidiòcesi llevantina. Una catàstrofe que també ha afectat de ple a col·legis diocesans, parròquies i moltes famílies. Continuava el Bisbe Sergi: “aquest és un acte culte, de cultura i solidaritat, per a seguir vivint la nostra fe, mostrant la nostra solidaritat amb els germans de la veïna diòcesi valenciana”.
Dirigint-se a Mons. Benavent explicità: “Des de la Catedral de Tortosa, us diem: no esteu sols, us portem al cor i us mostrem el nostre recolzament espiritual i solidari”.

L’Escolania de la Reial Basílica de la Mare de Déu dels Desamparats de València, fundada el 1958 i actualment dirigida pel mestre Luis Garrido Jiménez, i amb l’organista José David Asensi, oferí un concert pulcre i de qualitat, amb tretze peces, acabant amb els himnes a la Mare de Déu de la Cinta i a la Mare de Déu dels Desamparats.
La recaptació total ha estat de 6.940 euros comptant les aportacions amb les entrades i la “fila 0” establerta a l’efecte.

Podeu efectuar els vostres donatius:

  • Compte BIZUM: 06655
  • Comptes bancaris:
    • CaixaBank: ES34 2100 9046 9702 0001 2812
    • BBVA: ES56 0182 4332 8002 0018 6184
    • Santander: ES58 0049 2608 2621 1530 8553
  • Concepte: Inundacions València