Noticia30/03/2021

Formació i Treball i l’Hospital Clínic impulsen el projecte ‘Recuperem vides, evitem l’exclusió social’

L’Hospital Clínic de Barcelona, en col·laboració amb la Fundació Formació i Treball (promoguda per Càritas Diocesana de Barcelona) han liderat el projecte social de cuidadors per a pacients sense suport familiar per ser atesos en el seu domicili després d’un trasplantament de medul·la òssia. El projecte rep el suport de CaixaBank, a través d’una aportació econòmica de la Fundació ”la Caixa”, i del laboratori farmacèutic Kern Pharma. Un projecte d’innovació social que permet la inserció laboral de persones en risc d’exclusió social i, al mateix temps, un acompanyament i suport efectius per als pacients del Clínic que no disposen d’un cuidador o xarxa de cuidadors per fer el trasplantament de medul·la òssia a domicili, essent aquest un dels requeriments necessaris per ser candidat a aquesta modalitat assistencial.

El projecte “Recuperem vides, evitem l’exclusió social” ha permès crear un servei de cuidadors i cuidadores professionals a domicili pel Programa de Trasplantament Domiciliari de l’Hospital Clínic de Barcelona, mitjançant un Pla Formatiu teòric i pràctic, que garanteixi l’accés a aquells pacients que fins ara, tot i complir cadascun dels criteris mèdics requerits, quedaven exclosos al no comptar amb un cuidador que els acompanyés en el període de convalescència, que suposa una mitjana de 14 dies i amb un acompanyament de 24 hores diàries. D’aquesta manera, Formació i Treball s’encarrega de seleccionar als cuidadors i els professionals de la Unitat d’Atenció Domiciliària de formar-los per fer efectiva la seva feina al domicili dels pacients.

Paral·lelament, el programa permet que aquest servei potenciï la inclusió al mercat de treball a persones en risc d’exclusió que participen del programa APROP de la Fundació Formació i Treball, com a professionals de la cura dels pacients trasplantats a domicili.