Noticia07/10/2021

El món de l’esport continua donant suport a Càritas

Centenars d’infants van poder gaudir d’unes experiències esportives fantàstiques, tot compartint jocs amb altres infants de les mateixes poblacions on residien.

D’ençà l’any  2010 en què es va crear el projecte “Clubs amb Cor” a Càritas Diocesana de Barcelona, centenars de clubs de diferents esports (tennis, bàsquet, golf, excursionisme, etc.) han anat donant suport a les diferents Càritas diocesanes d’arreu del territori català. En els últims anys cal destacar les “Estades solidàries per a infants atesos per Càritas”. Gràcies a aquestes estades d’estiu, centenars d’infants van poder gaudir d’unes experiències esportives fantàstiques, tot compartint jocs amb altres infants de les mateixes poblacions on residien.

En aquesta línia de col·laboració s’emmarca “Tennis amb Valors”. La setmana passada, el pati de l’Institut Pablo Ruiz Picasso de Torre Baró va ser l’escenari escollit per donar el tret de sortida a la segona edició del programa “Tennis amb Valors”. El programa “Tennis amb valors” de la Fundació Tennis Barcelona fa possible que infants i joves atesos per Càritas Barcelona puguin gaudir d’una sessió setmanal de tennis solidari en pistes municipals dels seus barris, així com d’un berenar saludable. Totes les activitats són de caràcter gratuït, i tant el cost del material com dels monitors aniran a càrrec del Tennis Barcelona. Salvador Busquets, director de Càritas Diocesana de Barcelona va agrair la col·laboració constant del Tennis Barcelona, que col·labora amb Càritas des de l’any 2009 organitzant cursos, estades esportives per a grans i petits, extraescolars, colònies d’estiu o fent recaptes d’aliments.

El president de la Fundació Tennis Barcelona, Jordi Cambra, va agrair la feina de Càritas, destacant els beneficis de la pràctica de l’esport en la salut i sobretot pel seu paper integrador i va indicar que amb el programa “Tennis amb valors” volen apropar els valors d’aquest esport: el respecte, el compromís, la constància i el treball en equip. I, a més, fan l’activitat als barris on viuen aquests infants i joves, cosa que els permet apropar-se a un esport que, molt probablement, no estaria al seu abast.