Noticia16/11/2023

Càritas rebrà 109 milions d’euros del Fons Social Europeu per millorar la inserció sociolaboral de les persones en exclusió social

Duplica l'anterior POISES i garanteix l'estabilitat pressupostària dels programes d'ocupació i economia social per als pròxims sis anys.

D’acord amb la resolució definitiva de la Secretaria d’Estat d’Ocupació i Economia Social, del Ministeri de Treball i Economia Social de la convocatòria del Fons Social Europeu Plus (FSE+), Càritas ha rebut una assignació total de 109.284.500,01 euros per afavorir la inserció sociolaconòla de les persones en situació o risc d’exclusió social amb un període d’execució de l’1 d’octubre de 2023 al 31 d’octubre de 2029.

Aquest finançament ve a donar continuïtat a les actuacions finançades per l’anterior POISES (Programa Operatiu d’Inclusió Social i Economia Social) i duplica pràcticament la concessió rebuda per al període FSE 2014-2020, la qual cosa garanteix l’estabilitat pressupostària dels programes d’ocupació i economia social de la Confederació durant els pròxims sis anys.

Aposta clara

“La Confederació està fent una aposta clara per augmentar els projectes d‘economia solidària per acompanyar les persones en situació d’exclusió a recórrer un camí més digne cap a la seva autonomia personal i familiar. És cert que aquestes iniciatives vinculades a l’ocupació i l’economia social requereixen més inversió econòmica, però no és menys cert que també són més efectives a llarg termini i tenen un efecte més recuperador de la persona i del seu entorn”, assegura el director d’Acció Social de Càritas Espanyola, Félix Miguel Sánchez.

Els fons seran invertits en programes d’inclusió social amb l’objectiu de promoure la igualtat d’oportunitats per a l’accés a una ocupació digna (47,7 milions d’euros), en projectes de formació (33,8 milions d’euros), i en programes d’economia social per generar oportunitats reals de treball (19,7 milions d’euros). El 7,3% restant (uns 8 milions d’euros) aniran destinats a programes d’inclusió a les Illes Canàries.

“Com a societat, cada recurs invertit en programes de capacitació professional i d’ accés a l’ ocupació comporta un retorn en el mitjà i llarg termini tant des de la dimensió social com des de l’ àmbit d’ econòmic. A través d’aquests programes les persones guanyen en autoestima, en reconeixement social i en accés a drets, i a més contribueixen d’una manera actiu al desenvolupament econòmic comú a través de la seva contribució en impostos i en consum”, subratlla el director d’Acció Social.