Noticia21/07/2020

Cáritas Española dona suport a la resposta de Càritas R.D. Congo per frenar un nou brot de l’ebola

La xarxa Càritas al país ha activat immediatament un pla de resposta a aquest nou brot per contenir la transmissió de l'epidèmia i sensibilitzar la població local sobre les mesures de prevenció que evitin el contagi.

Gairebé al mateix temps en què se celebrava la declaració de la fi de l’epidèmia de l’Ebola a la regió d’Ituri i Kivu del Nord a la República Democràtica del Congo -dos anys després de declarar-se el primer cas a la regió l’1 d’agost de 2018- , es rebia la notícia de l’aparició d’un nou brot a la província d’Equateur, al nord-oest del país i molt allunyada de la regió de Kivu.

La xarxa Càritas al país ha activat immediatament un pla de resposta a aquest nou brot per, seguint els protocols d’intervenció realitzats en els dos últims anys a Kivu Nord, contenir la transmissió de l’epidèmia i sensibilitzar la població local sobre les mesures de prevenció que evitin el contagi.

Aquesta nova alerta sanitària es produeix quan R.D. Congo s’enfronta a la incidència de la pandèmia de Covid-19, si bé, de moment, amb una taxa de letalitat molt inferior (del 66% de l’ebola davant d’un 2,5% del coronavirus). De moment, a Equateur es té notícies de 2 casos confirmats de coronavirus.

Cáritas Española, que ha mantingut oberta durant els dos últims anys una campanya d’emergència per canalitzar la solidaritat privada en suport de les accions de resposta a l’epidèmia de l’ebola en aquest país africà, va destinar una part del romanent de la mateixa a donar suport a les accions de Càritas RD Congo a Equateur. Per a això, acaba d’alliberar una partida de 23.682 euros. Aquests fons es destinaran a finançar un programa de sensibilització i profilaxi de les poblacions de la ciutat de Mbandaka i de la Província de Equateur, a l’Arxidiòcesi de Mbandaka, dirigit a unes 5.000 persones.

Les accions de formació s’adreçaran de manera prioritària a 1.000 líders comunitaris, com caps de confessions religioses, agents pastorals, responsables d’associacions de comerciants i transportistes, de joves i animadors de les Cèl·lules d’Animació Comunitària. Al costat d’això es distribuiran materials de prevenció als membres de 50 associacions, que rebran equipaments i productes de desinfecció i rentat de mans. Els grups de població sobre els quals posaran el focus les accions d’informació són les dones, els transportistes, els joves i els comerciants.