Campaña

Si cuides el planeta, combats la pobresa

Quan protegeixes el medi ambient, defenses els drets de les persones excloses.

2.800 milions de persones pateixen escassetat d’aigua

Et convidem a reflexionar sobre les conseqüències d’aquest problema: insalubritat i transmissió de malalties, llargs desplaçaments per accedir a fonts, privatització de deus i vulneració de drets.

Tu pots ajudar a canviar aquesta situació:

Calcula el teu consum d’aigua i redueix-lo en la mesura que sigui possible.

Beu aigua de l’aixeta sempre que puguis.

Investiga la procedència de l’aigua en la teva localitat i la seva sostenibilitat.

Defensa l’aigua com un bé bàsic objecte de la gestió pública.

“No hi ha dues crisis separades, una d’ambiental i una altra de social, sinó una sola i complexa crisi socioambiental”.

Encíclica Laudato Si’

La campanya “Si cuides el planeta, combats la pobresa”, inspirada per l’encíclica del papa Francesc Laudato si’, pretén contribuir a la transformació de l’actual model de desenvolupament injust, insolidari i insostenible i a la construcció d’una ciutadania global i solidària, conscient de la necessitat de tenir cura del planeta i disposada al canvi d’hàbits i prioritats.

El nostre Decàleg verd resumeix els reptes fonamentals als quals ens enfrontem per preservar la Terra, la nostra casa comuna, i defensar els drets de les persones empobrides i les comunitats més vulnerables.

Decàleg verd
  1. Donaràs suport a la causa dels pobres.
  2. Redescobriràs el valor de la simplicitat en la teva pròpia vida.

3. Valoraràs la importància dels teus comportaments quotidians.

4. Apreciaràs la diversitat del nostre món.

5. Animaràs a una conversió personal eclesial i comunitària.

6. Impulsaràs les decisions necessàries, encara que siguin costoses.

7. No supeditaràs la teva acció als interessos econòmics.

8. Aprofundiràs en la teva pròpia tradició espiritual.

9. Assumiràs els consensos científics.

10. Superaràs el paradigma tecnocràtic.

La campanya desenvolupa tota una sèrie de propostes de sensibilització, incidència política i comunitària. Les pots consultar a www.enlazateporlajusticia.org.

“Enlázate per la justícia” és la xarxa formada per Càritas, Cedis, CONFER, Justícia i Pau, Mans Unides i Xarxes.

Som entitats de l’Església catòlica que treballem en Cooperació Internacional. Compartim una visió de la Terra com a casa comuna i som testimonis d’una Església unida, que promou la cura de la creació i el respecte pels drets i la dignitat de les persones més vulnerables.

El gener de 2019, la campanya “Si cuides el planeta, combats la pobresa” ha presentat a l’Amazònia l’Informe Regional de Vulneració de Drets Humans, que ha estat elaborat per la Xarxa Eclesial Panamazònica (REPAM).

“Veure l’informe”