Campaña

Enlázate por la justicia

L’any 2011, cinc entitats de l’Església —Càritas, CONFER, Justícia i Pau, Mans Unides i Redes— van iniciar un procés de reflexió sobre com hauria de ser la presència de les organitzacions catòliques en l’àmbit de la cooperació internacional. Durant aquests temps, les cinc organitzacions han tingut una presència eclesial i social que mostra la realitat dels països empobrits i anima al compromís transformador. La campanya pretén sensibilitzar la comunitat eclesial, així com la societat espanyola en general, sobre les conseqüències que el model de desenvolupament actual i determinats estils de vida tenen sobre el planeta i sobre les condicions de vida de les persones més vulnerables.

“Enlázate por la justicia” promou un canvi en la manera de viure personal i comunitària, així com en les decisions polítiques, per construir una societat solidària i un planeta habitable per a tots els pobles, avui i demà. La referència de les propostes és el Decàleg verd, publicat el 2015:

Decàleg verd
  1. Donaràs suport a la causa dels pobres.

2. Redescobriràs el valor de la simplicitat en la teva pròpia vida.

3. Valoraràs la importància dels teus comportaments quotidians.

4. Apreciaràs la diversitat del nostre món.

5. Animaràs a una conversió personal eclesial i comunitària.

6. Impulsaràs les decisions necessàries, encara que siguin costoses.

7. No supeditaràs la teva acció als interessos econòmics.

8. Aprofundiràs en la teva pròpia tradició espiritual.

9. Assumiràs els consensos científics.

10. Superaràs el paradigma tecnocràtic.

La campanya desenvolupa tota una sèrie de propostes de sensibilització, incidència política i comunitària. Les pots consultar a www.enlazateporlajusticia.org.