Campaña

Aquest Nadal, cada portal és important

En aquest portal no hi ha cap mula ni cap bou, però hi ha famílies que no arriben a final de mes. Ajuda-les a passar unes festes amb més llum i esperança.

Després de 21 mesos de pandèmia, volem celebrar aquest Nadal sense deixar-nos absorbir per les presses, les compres i les grans trobades. Volem celebrar i agrair, però també volem tenir presents i molt a prop a totes les persones i famílies que no arriben a final de mes.

Què puc fer?

Aquest Nadal parlem de portals, perquè cadascun té la seva pròpia història. I és que aquestes festes arriben amb poques ganes de llums i celebració per a moltes famílies que acompanyem des de Càritas.  Tu pots contribuir a millorar aquesta situació:

• L’exclusió social ha augmentat d’un 18,3% a un 23% en el conjunt d’Espanya en tan sols tres anys (del 2018 al 2021) fruit de la Covid.
  • 6 de cada 10 llars amb menors han empitjorat els seus ingressos durant la pandèmia a la diòcesi de Barcelona.

La història es repeteix

Avui, com fa més de 2000 anys, la història ens demostra que només podem superar aquesta situació si estem units i connectats els uns amb els altres. Al portal de Betlem hi va néixer un infant. Es trobava en un estable, sense gran cosa, una mica de palla, una petita foguera i un bressol improvisat. Afortunadament, amb l’ajuda de totes les persones que els van visitar, Josep, Maria i el seu fill Jesús van poder tirar endavant.

Et convidem a viure aquestes setmanes d’Advent que ens acosten al Nadal amb consciència de poble, de veïnatge i família.

Com ho farem?

Amb la teva col·laboració, oferirem sostre a les persones que amb prou feines poden pagar l’habitació de relloguer a on viuen, cobrirem l’alimentació de les famílies en risc d’exclusió social i oferirem reforç escolar als més petits.

En aquestes festes,
gràcies a persones com tu,
farem que cada portal sigui important.