Noticia22/11/2025

La campanya Ningú Sense Llar reivindica l’aprovació urgent de la llei del sensellarisme que s’està tramitant al Parlament

Les activitats organitzades per Càritas, La Sopa, Nou Sol i Creu Roja, compten amb la col·laboració de l’Ajuntament de Girona, el Consorci de Benestar Social Gironès-Salt i la UdG.

Càritas Diocesana de Girona, 18 de novembre de 2025. Del 24 al 30 de novembre es celebra una nova edició d’aquesta proposta reivindicativa i que enguany porta per nom Amb llei, amb llar


Del 24 al 30 de novembre se celebrarà una nova edició de la campanya Ningú Sense Llar que enguany porta per nom Amb llei, amb llar amb l’objectiu de centrar les accions en la proposició de llei que a hores d’ara s’està tramitant al Parlament de Catalunya i que, amb la seva aprovació, hauria d’aportar les eines per lluitar de forma més efectiva i aportar solucions a les persones que viuen al carrer.

Organitzada per Càritas Diocesana de Girona, el Consorci La Sopa, Nou Sol i Creu Roja, la campanya de conscienciació compta amb amb la col·laboració de l’Ajuntament de Girona, el Consorci de Benestar Social Gironès-Salt i la UdG.

Els impulsors de la campanya consideren que “la proposició de llei de mesures transitòries i urgents per a fer front al sensellarisme i erradicar-lo, que han impulsat diverses entitats socials catalanes és bàsica per donar una protecció adequada a les persones sense llar”.

Tal i com es recull al manifest que es llegirà arreu de la diòcesi, “la llei té com a element principal el dret a un espai residencial digne, un dret subjectiu que ha de ser exigible per totes les persones que es troben en situació de sense llar”. El text també també inclou altres drets elementals que “aporten dignitat, com ara el dret a una consigna, el dret a serveis d’higiene personal, el dret a un centre de baixa exigència, el dret a fer ús de l’espai públic sense córrer el risc de ser sancionat mentre no es garanteixi un espai residencial digne per a tothom, o el dret a un comiat digne en el traspàs, entre d’altres”.

La directora de Càritas Diocesana de Girona, Àngels Camós, recorda que “la pobresa de qui viu al carrer és una realitat incompresa que fa por i que es vol amagar. Hem de ser conscients que, actualment, els motius que porten a viure al carrer no es poden associar a esdeveniments extraordinaris o a històries especials de marginació perquè tothom està exposat a una situació d’aquest tipus. Ningú viu al carrer per lliure elecció”.

Una trentena d’actes programats

Durant els darrers mesos s’ha treballat per elaborar una àmplia programació que, a dia d’avui, ja compta amb una trentena de propostes que se celebraran a municipis de tota la diòcesi gironina i que aniran des de la ja tradicional lectura del manifest a exposicions, jornades de debat o projecció de documentals.

Enguany, i durant dos dies, la campanya inclou les Jornades Internacionals sobre exclusió residencial que el 26 i el 27 de novembre se celebraran a la Facultat de Lletres de la Universitat de Girona.

Entre altres actes, cal destacar que el dimecres 26 es projectarà a l’Ateneu Popular de Salt el documental 13 veus, una realitat: El sensellarisme que ha elaborat Càritas Jove i el dijous 27, al cinema Truffaut es podrà gaudir de la película Invisibles que permet prendre consciència de les barreres socials, econòmiques i burocràtiques que afecten les persones que es troben en situació de sensellarisme.