Noticia06/02/2020

Treballem els Valors

El projecte de “Treballem els Valors” a Agramunt (Càritas Diocesana d’Urgell, 29 de gener de 2020)

El dimecres 29 de gener, a l’Escola “Mare de Déu del Socós” d’Agramunt, es va dur a terme el projecte educatiu de “Treballem els Valors” que Càritas d’Urgell ofereix als centres educatius. Aprofitant la setmana de “Missió i DENIP” que el centre de les Missioneres de la Immaculada Concepció duia a terme, amb diferents activitats de sensibilització sobre les missions, els refugiats i el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau, també es va programar la realització del projecte educatiu que Càritas treballa i que ofereix en diferents àmbits temàtics per treballar amb l’alumnat.

L’educador i coordinador del Centre de Càritas “Sant Domènec” de Balaguer, Juanjo Tenorio, va ser l’encarregat d’oferir el taller a l’alumnat dels diferents cicles de l’escola agramuntina, uns cent alumnes de 3r, 4t, 5è i 6è. En els tallers va fer-se present el Delegat de Càritas i Rector d’Agramunt, Jaume Mayoral, que també va participar de l’activitat educativa adreçada a reforçar la solidaritat com un valor a tenir i a treballar, tant a nivell d’alumnat, com també de professorat i les mateixes famílies del centre. Amb dinàmiques  de joc, de ball, de reflexió, de diàleg es va treballar i es va conscienciar l’alumnat de la importància dels bons valors, i especialment la solidaritat, per la seva educació i el seu creixement com a persones, persones que han de voler construir un món millor per a tothom.

Els tallers van agradar molt als alumnes i els van ajudar a veure la importància de la solidaritat per fer aquest món millor, fent més seva la frase que treballen com a centre educatiu al llarg del curs escolar 2019-2020 “El meu compromís millora el món” i que coincideix en text i en contingut amb el lema institucional de Càritas, també per aquest curs.