Noticia18/01/2021

Mascaretes solidàries per a Càritas de Salou

Càritas Interparroquial de Salou té des de fa uns dies 600 mascaretes homologades per repartir entre les persones que acudeixen a aquesta entitat religiosa a la recerca d'ajuda.

Càritas Interparroquial de Salou té des de fa uns dies 600 mascaretes homologades per repartir entre les persones que acudeixen a aquesta entitat religiosa a la recerca d’ajuda. Les 600 unitats han estat confeccionades pel Grup de Dones de Salou, que ha pretès aportar el seu gra de solidaritat en la lluita contra la pandèmia. L’elaboració de mascaretes ha estat possible amb l’ajuda de la regidoria de Participació Ciutadana. Divendres 8 de gener, a la seu de Càritas Interparroquial es va fer l’acte de lliurament de les mascaretes amb una àmplia representació institucional, encapçalada per l’alcalde de Salou, Pere Granados. Al costat d’ell va estar present el regidor Hèctor Maiquez; el director de Càritas, Esteve Tomàs; la presidenta del Grup de Dones, Sílvia Rovira, i la tresorera de l’entitat, Dolors Gilavert.

L’alcalde va agrair al Grup de Dones seva tasca solidària, en aquests moments en què «la suma d’esforços per ajudar les persones més desfavorides a sortir endavant és vital». Així mateix, va valorar molt positivament la tasca voluntària i compromesa que realitza Càritas, «que és una peça clau en l’ajuda cap a les famílies més vulnerables de Salou». Per la seva banda, el regidor Hèctor Maiquez va manifestar que estan «molt satisfets que la participació ciutadana, en aquest cas, del Grup de Dones, que ha fet una gran tasca, es tradueixi en ajuda a la població que més ho necessita».

Les mascaretes estan confeccionades amb un teixit hidrofugat que repel·leix els aerosols i no es mulla, però conserva la seva porositat i la permeabilitat a l’aire. Es poden rentar a 90 graus i permeten el seu ús moltes vegades. Càritas les donarà els dimarts i els dimecres durant l’acte de lliurament d’aliments a les persones més necessitades perquè puguin protegir-se de la Covid-19.