Noticia22/11/2021

Els clients i clientes de Wala-Unipreus inicien una campanya de recaptació a favor de Càritas Catalunya

Triar com ens alimentem és un dret, no un privilegi

• La companyia inicia una nova campanya de donació a través de l’arrodoniment solidari
  • L’import recaptat ajudarà a Càritas Catalunya a assegurar l’accés a una alimentació saludable a famílies en risc d’exclusió social d’arreu de Catalunya.

Els clients i clientes de Wala, cadena de botigues d’equipament esportiu, moda i calçat del grup Unipreus, han iniciat una nova campanya de recaptació de fons solidaris per col·laborar amb Càritas Catalunya a través de l’arrodoniment solidari. Amb aquest nou mecanisme de donació, desenvolupat per Worldcoo, els clients i clientes de Wala poden arrodonir l’import final de la seva compra, i destinar els cèntims restants a una causa social cada vegada que utilitzen la seva targeta com a mitjà de pagament.

Triar com ens alimentem és un dret, no un privilegi

Des del 2018, el nombre de persones en situació de pobresa severa al conjunt de l’Estat espanyol ha augmentat un 50 %, fins als 6 milions. Un any i mig després de l’esclat de la pandèmia, ja són 11 milions les persones que es troben en situació d’exclusió social, 2,5 milions més que l’any 2018.  El percentatge de llars que lluiten per arribar a final de mes ja és del 58 %, set punts més que fa tres anys.

A través de l’arrodoniment solidari, els clients i clientes de Wala podran col·laborar amb Càritas Catalunya, per tal que famílies en risc d’exclusió social tinguin accés a una alimentació saludable i sostenible.

Per fer-ho, Càritas està repartint una targeta bancària de prepagament a les famílies que atén. Aquesta targeta permet comprar amb autonomia als establiments comercials d’alimentació, i les famílies poden triar què volen menjar, comprar amb autonomia i que cada mes tinguin un import per destinar a l’alimentació. A la diòcesi de Barcelona, per exemple, ja són més de 3.000 llars les que s’han beneficiat d’una targeta d’aliments.

La targeta no només vol dignificar l’accés a l’alimentació de les persones més vulnerables, sinó que també és una manera de promocionar el comerç local, que les persones puguin accedir a una alimentació variada i saludable, o evitar el malbaratament i la petjada ecològica. Apostant per aquest model, es podrà fomentar una societat que garanteixi la igualtat d’oportunitats, ja que triar com ens alimentem és un dret, no un privilegi. Per mitjà de l’arrodoniment solidari, , els clients i clientes de Wala ja han ajudat a finançar dos projectes socials: el primer a favor de Creu Roja Catalunya i, el segon, a benefici de Pallapupas. En total, s’han realitzat més de 114.000 donacions, el que suposen més de 56.000 euros recaptats.

A través del portal https://wala.worldcoo.com/ es pot obtenir informació ampliada del projecte i fer una donació online.

Sobre Wala

Wala és la cadena de botigues d’equipament esportiu i moda casual del grup Unipreus. El Grup Unipreus, fundat en 1940 a la província de Lleida, és una empresa familiar altament especialitzada amb més de 400 treballadors en plantilla, que ha focalitzat la venda de material esportiu, moda i calçat a través de la seva marca Wala. L’objectiu principal de la cadena es basa a oferir una àmplia gamma d’equipament esportiu, moda i calçat a preus molt competitius, prioritzant la qualitat dels seus productes. Grup Unipreus disposa actualment de 7 establiments comercials a Barcelona, Lleida, Girona i Tarragona. A més de la botiga online, www.walashop.com.

Sobre Càritas Catalunya

Càritas Catalunya es va crear l’any 1992 i està formada per les deu Càritas diocesanes amb seu a Catalunya. El seu objectiu principal és l’ajuda al desenvolupament integral de totes les persones que es troben en situació de fragilitat social. Durant el 2020, l’entitat va atendre a 272.702 persones arreu de Catalunya.

Sobre Worldcoo

Worldcoo  desenvolupa i implementa diferents canals per tal d’ajudar a les ONG a trobar els recursos econòmics necessaris per tal d’impulsar els seus projectes socials i de cooperació a tot el món. A través de l’Arrodoniment Solidari, els establiments comercials poden oferir als seus clients/es la possibilitat d’arrodonir l’import final de la seva compra i donar els cèntims restants a  una causa social sempre que s’utilitzi la targeta com a opció de pagament.

La companyia aposta per la innovació, el compromís solidari i la total transparència de tots els projectes amb els que col·labora. Des de la seva creació, ha finançat més de 570 projectes, gràcies a les més de 34 milions de donacions. Worldcoo compta amb el Certificat B Corporation i al 2015 va ser una de las PIMES escollides per rebre finançament per part del programa de la Comissió Europea Horizon 2020.  Per a més informació: http://www.worldcoo.com/.