Noticia21/09/2021

De nou s’engeguen els cursos de formació ocupacional i professional

En el tercer trimestre de 2021 volem incrementar notablement aquests tipus d’accions que faciliten l’adequació de les persones ateses per Càritas.

Després d’un any de pandèmia i del posterior desconfinament, que van interrompre dràsticament els cursos de formació ocupacional i professional, tornen a iniciar-se aquests tipus d’activitats en reduir-se els contagis.

Si el 2020 es van desenvolupar 48 projectes de formacions tecnicoprofessionals relacionades amb el mercat laboral, com ara: atenció a persones grans i infants, electricitat, jardineria, peixateria, cuina, logística, etc., en el tercer trimestre de 2021 volem incrementar notablement aquests tipus d’accions que faciliten l’adequació de les persones ateses per Càritas que recerquen feina amb les necessitats de les empreses.

En aquest sentit, avui dilluns ha començat el Curs de Neteges Industrials de Càritas Diocesana de Terrassa. Durant aquest trimestre els participants aprendran coneixements en neteja, tractament i manteniment de mobiliari, vidres, terres, parets i sostres en edificis i locals, i també de tècniques i procediments de neteja amb utilització de maquinària.

Després dels tres mesos de teoria, els participants faran 80 h de pràctiques professionals no laborals a una empresa entre els mesos de novembre i desembre. Les empreses que ofereixen llocs perquè els participants puguin finalitzar la seva formació contribueixen a donar una segona oportunitat a les persones que més ho necessiten.

A banda de la formació ocupacional, les Càritas diocesanes catalanes fan orientació sociolaboral i intermediació laboral. També, les tretze empreses d’iniciativa social de les Càritas diocesanes del nostre país van donar feina a 1.616 treballadors i treballadores el 2020, amb un volum de gestió de 23,9 milions d’euros.