Noticia20/07/2021

Compromís en l’acompanyament: la clau dels projectes arran de la covid

“Donar la vida pels altres”

Càritas Diocesana de Terrassa va organitzar una taula d’experiències arran de la pandèmia per posar en valor l’acompanyament a les persones més vulnerables. El P. Llorenç Sagalés, delegat episcopal de pastoral social del Bisbat de Terrassa, va iniciar la trobada exposant i comentant la paràbola del sandvitx del Papa Francesc. Aquesta diferencia el sentit entre col·laborar i comprometre’s. El papa Francesc esmenta l’acció positiva que significa col·laborar, que es defineix com “donar sense adonar-se’n”, però remarca la necessitat dels catòlics al compromís, és a dir, a “donar la vida pels altres”. El P. Llorenç va complementar el sandvitx del papa Francesc aportant-li un ingredient més: la joia com a motor de la vida. Emfatitzant en la importància de fer les coses per alegria i joia, tendència que segueix l’acció de Càritas, i no pas des del patiment i la negativitat que envolten aquests temps tan complicats.

Aquesta joia es va poder sentir i experimentar a través dels quatre projectes que va presentar Mercè Moras, responsable del Departament de Voluntariat i Formació de Càritas Diocesana de Terrassa. Tots ells tenen en comú l’acompanyament a les persones, però cada un abasta un col·lectiu o perspectiva que els fa únics

Dels cinquanta-tres municipis on incideix Càritas dins del Vallès Oriental i Occidental, es van mostrar projectes de Cerdanyola, Ripollet, Terrassa i Mollet.