Noticia21/12/2021

«Encerta amb el Comerç Just», proposta de Càritas per consumir de manera solidària i sostenible aquest Nadal

La Xarxa de Comerç Just de Càritas participa en la campanya de Nadal de la Coordinadora Estatal de Comerç Just.

La Red de Comercio Justo de Cáritas participa en la campanya de Nadal en què, sota el lema Encerta amb el Comerç Just”, la Coordinadora Estatal de Comercio Justo (CECJ) convida a la ciutadania a fer les seves compres nadalenques a qualsevol de les 78 tiendas de Comerç Just repartides per totes les comunitats autònomes o a través de les seves botigues en línia.

Amb aquesta iniciativa es pretén que els consumidors optin en aquestes dates per adquirir productes en l’elaboració dels quals s’han respectat els drets humans i el medi ambient, a més de protegir l’autonomia econòmica dels productors locals.

La producció del cacau, un producte de consum habitual a casa nostra i el mercat global del qual genera uns 103.000 milions de dòlars anuals, ofereix un bon exemple del paper que, com a consumidors, podem jugar a l’hora de garantir unes condicions laborals dignes per als productors locals i transformar un model econòmic on els beneficis amb prou feines arriben als qui el cultiven, que majoritàriament viuen en la pobresa. “Els preus que reben per la producció són un terç del qual rebien fa 40 anys”, assenyala Mónica Gómez, vicepresidenta de la CECJ.

Aquest cultiu també està darrere de molts casos de treball infantil (s’estima que 2,1 milions de menors treballen a Ghana i Costa d’Ivori cultivant cacau) i de l’avenç de la desforestació. Davant d’aquesta situació, el Comerç Just fixa un preu mínim i estable del cacau, basat en els costos de producció i desvinculat de les fluctuacions dels mercats borsaris, cosa que permet a les cooperatives cacaoteres viure dignament de la seva feina i fer una producció sostenible. Cal tenir en compte, a més, que el comerç just prohibeix l’explotació laboral infantil.

Dins aquesta campanya de la Coordinadora, la Xarxa de Comerç Just de Càritas anima a adquirir aquest Nadal tant productes de comerç just com els procedents dels productors locals i del petit comerç de proximitat.

Davant els missatges que promouen el malbaratament i el consum descontrolat durant aquestes dates, Càritas proposa un altre estil de consum responsable i solidari amb els petits productors i comerciants. En paraules d’Ana Sancho, tècnica de l’Equip d’Economia Solidària de Càritas, “es tracta que prendre consciència que, amb la nostra manera de comprar, contribuïm al desenvolupament econòmic i social de les persones més desafavorides i a un model comercial que no exclou les persones més febles”.

Àmplia xarxa de punts de venda de Càritas a Espanya

Les botigues associades a la Xarxa de Comerç Just de Càritas disposen d´una àmplia selecció de productes nadalencs, des de cistelles de Nadal fins a articles de cosmètica, artesania, productes d´alimentació, entre molts més. Aquestes són les localitzacions dels punts de venda:

– Càritas Albacete: Cafè Botiga Romero Comerç Just – 967222604 www.romerocomerciojusto.cominfo@romerocomerciojusto.com

– Cáritas Bilbao: Kidenda: 944792862 kidenda@caritasbi.org / https://kidenda.org/

– Cáritas Huesca: Tienda de Comercio Justo. 974223179 internacional@diocesisdehuesca.org

– Cáritas Valencia: La Troballa: 625663557- https://latroballa.org/es/la-troballa-comercio-justo/

– Caritas Teruel: 978602089 comerciojusto.cdteruel@caritas.es

– Cáritas Mallorca: Información en kolute@caritasmallorca.org

– Cáritas Menorca: Información en botigues@caritasmenorca.org

– Cáritas Zamora: 980509043 comerciojustozamora@gmail.com / http://www.apetozamora.es

– Caritas Orihuela-Alicante: Tienda “Espacios”: 603505342. espacioselda@gmail.com

A més, Càritas recolza el Consum Responsable i el Comerç Just a través la seva xarxa de punts de venda repartits per diferents punts de la geografia espanyola, la localització de la qual es pot consultar en aquest MAPA.

descarregar NOTICIA

descarregar FOTO