30/12/2020

Missatge de Sant Pare per a la 54a Jornada Mundial de la Pau

La cultura del cuidado como camino de paz

(…)

L’any 2020 es va caracteritzar per la gran crisi sanitària de COVID-19, que s’ha convertit en un fenomen multisectorial i mundial, que agreuja les crisis fortament interrelacionades, com la climàtica, alimentària, econòmica i migratòria, i causa grans patiments i penúries. Penso en primer lloc en què han perdut a un familiar o un ésser estimat, però també en els que s’han quedat sense feina. Recordo especialment als metges, infermers, farmacèutics, investigadors, voluntaris, capellans i personal dels hospitals i centres de salut, que s’han esforçat i segueixen fent-ho, amb gran dedicació i sacrifici, fins al punt que alguns d’ells han mort procurant estar a prop dels malalts, alleujar el seu sofriment o salvar les seves vides. En retre homenatge a aquestes persones, renovo la meva crida als responsables polítics i als al sector privat perquè adoptin les mesures adequades per tal de garantir l’accés a les vacunes contra la COVID-19  i a les tecnologies essencials necessàries per a prestar assistència als malalts i els més pobres i fràgils.

(…)